Студено пресовани масла

Студено пресовани масла

Организмът ни изгаря два вида гориво, за да си осигури енергия: въглехидрати и мазнини /въпреки че може да горим и белтъчини, когато се налага/. Повечето хора знаят за тази роля на въглехидратите и са наясно, че захарта и хлябът ни осигуряват енергия. Мазнините са по-мистериозна работа. Повечето от тях, които консумираме, са естествена част от храните като месо, риба, млечни продукти и ядки. Като цяло това са полезните мазнини. Ествествено съществуващите в природата не са проблем, опасни са, рафинираните и преработените мазнини и масла, които се добавят от хранителната индустрия в храната ни.

Каква е хранителната цел на мазнините и маслата? Те ни помагат да се почувстваме нахранени и сити. Те ускоряват метаболизма. Защото те, за разлика от въглехидратите не повишават кръвната захар и не стимулират отделянето на инсулин, който действа като тор за мастните клетки в организма.

Учените са установили, че много често хора, които следват високо-мазнинни диети имат подобрения на кръвната захар, инсулиновите нива, триглицеридите и HDL холестерола, както и други сърдечносъдови маркери.

По-голямата част от мазнините може да се набавят от кокосово масло, зехтин, олио от авокадо, масло от черен кимион, масло от бял трън, ленено масло, както и от животински такива като риба, месо, яйца и млечни продукти.

Не трябва да изпитвате страх от мазнините и маслата, с тях храната има по-добър вкус, полезните вещества са в изобилие, засищате се и сваляте килограми.

марки
Подреди по